Particularităţi ale alimentaţiei matinale la elevii din clasele primare

Particularităţi ale alimentaţiei matinale la elevii din clasele primare

PREJBEANU ILEANA(1), CARA MONICA(2), RADA CORNELIA(3), PISOSCHI CĂTĂLINA(4)

(1)Disciplina Igienă, Sănătatea Mediului, Facultatea. de Medicină, UMF Craiova (2)Spitalul Clinic de Urgenţă Craiova; (3)Institutul de Antropologie, Academia Română, Bucureşti; (4)Disciplina Biochimie, Facultatea de Farmacie, UMF Craiova


REZUMAT

Studiul şi-a propus evaluarea calităţii alimentaţiei matinale a elevilor din clasele primare, în corelaţie cu mediul de rezidenţă şi nivelul educaţional parental. Lotul a inclus un număr de 220 de copii în vârstă de 8-10 ani, elevi la şcoli din mediul urban şi rural, care au răspuns unui chestionar cu 24 de itemi referitor la alimentaţia lor matinală. Au fost evaluate starea de nutriţie, starea de sănătate şi performanţa şcolară ale subiecţilor.


Rezultatele indică un procent de 9,1 % care nu servesc nici micul dejun, nici gustarea matinală. Structura alimentaţiei matinale a elevilor este dominată de consumul de tartine de pâine cu margarină, cu mezeluri, cu gem sau cu brânză şi de ceai. Laptele şi cornul oferite gratuit sunt consumate zilnic de mai puţin de 45 % din copiii intervievaţi. Nu au fost identificate modificări semnificative ale stării de nutriţie sau de sănătate ale subiecţilor. Se impun acţiuni de educaţie pentru o alimentaţie sănătoasă.


CUVINTE CHEIE mic dejun, performanţă şcolară, nivel educaţional parental



Specific features of morning nutrition of children in primary school


ABSTRACT

The purpose of the study was to evaluate the quality of morning nutrition of children in primary school, related to the residence environment and the family educational level. We included in our study 220 children in the age group 8-10, studying in urban and rural schools. They answered a 24-itemed questionnaire regarding their morning nutrition. Nutrition state, health state and academic performance were evaluated.


We found out of all the children 9.1 % skip breakfast and midmorning snack. Most frequently they have margarine, salami, jam or cheese sandwiches and tea as breakfast. The free “milk and roll” are daily consumed by less than 45 % of the subjects. We did not find significant disorders in their nutrition and health state. Educational activities for a healthy nutrition are necessary.


KEY WORDS
breakfast, academic performance, family educational level
Actualizat la 08.09.2021, 18:25