MARIANA LUMINIŢA NEACŞU1, L. CHIRIGIU2
1 Catedra de Merceologie şi Expertiză Merceologică, Universitatea „Constantin Brâncoveanu” Brăila, 2 Disciplina Chimie Sanitară, Facultatea de Farmacie, Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova
REZUMAT
Preparatele din carne sunt produse obţinute prin prelucrarea cărnii, a slăninii şi a subproduselor comestibile, cu sau fără mărunţire, pentru conservarea cărora pot fi aplicate diferite metode de tratare termică. Preparatele din carne se clasifică după mai multe criterii: proces tehnologic, natura materiei prime folosite, forma de prezentare, durata de păstrare, destinaţia produselor.
În general, preparatele din carne în membrană care se consumă fără o pregătire culinară ulterioară se numesc, în funcţie de diametrul membranei, mezeluri sau cârnaţi. Calitatea preparatelor din carne este dictată în principal de calitatea materiilor prime şi de respectarea procesului tehnologic. Aprecierea calităţii preparatelor din carne se face pe baza însuşirilor senzoriale şi a proprietăţilor fizico-chimice. În această lucrare am determinat evoluţia calităţii produselor din carne în intervalul de valabilitate.
CUVINTE CHEIE: caliate organoleptică, termen valabilitate
The valuation of the organoleptic quality of meat products in the validity period
SUMMARY
The meat products are obtained by processing the meat, the lard and the eatable subproducts, with or without chopping, and which can be preserved using different methods of thermic treatment. The meat products are classified corresponding to more criterions: technologic process, the nature of prime – matter used, the form of presentation, the duration of keeping, and the destination of products.
Generally, the meat products in membrane, which are consumed without a later gastronomic preparation, are named in function of the diameter of membrane, salamis or sausages. The quality of meat products is imposed principally by the quality of the prim – matters and by the respecting of technologic process. The valuation of the quality of meat products is made corresponding to the sensorial characteristics and the physic – chemical properties. In this paper we are determined the valution of the organoleptic quality of meat products in the validity period.
1 Catedra de Merceologie şi Expertiză Merceologică, Universitatea „Constantin Brâncoveanu” Brăila, 2 Disciplina Chimie Sanitară, Facultatea de Farmacie, Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova
REZUMAT
Preparatele din carne sunt produse obţinute prin prelucrarea cărnii, a slăninii şi a subproduselor comestibile, cu sau fără mărunţire, pentru conservarea cărora pot fi aplicate diferite metode de tratare termică. Preparatele din carne se clasifică după mai multe criterii: proces tehnologic, natura materiei prime folosite, forma de prezentare, durata de păstrare, destinaţia produselor.
În general, preparatele din carne în membrană care se consumă fără o pregătire culinară ulterioară se numesc, în funcţie de diametrul membranei, mezeluri sau cârnaţi. Calitatea preparatelor din carne este dictată în principal de calitatea materiilor prime şi de respectarea procesului tehnologic. Aprecierea calităţii preparatelor din carne se face pe baza însuşirilor senzoriale şi a proprietăţilor fizico-chimice. În această lucrare am determinat evoluţia calităţii produselor din carne în intervalul de valabilitate.
CUVINTE CHEIE: caliate organoleptică, termen valabilitate
The valuation of the organoleptic quality of meat products in the validity period
SUMMARY
The meat products are obtained by processing the meat, the lard and the eatable subproducts, with or without chopping, and which can be preserved using different methods of thermic treatment. The meat products are classified corresponding to more criterions: technologic process, the nature of prime – matter used, the form of presentation, the duration of keeping, and the destination of products.
Generally, the meat products in membrane, which are consumed without a later gastronomic preparation, are named in function of the diameter of membrane, salamis or sausages. The quality of meat products is imposed principally by the quality of the prim – matters and by the respecting of technologic process. The valuation of the quality of meat products is made corresponding to the sensorial characteristics and the physic – chemical properties. In this paper we are determined the valution of the organoleptic quality of meat products in the validity period.
KEY WORDS organoleptic quality, validity period