FIŞA DISCIPLINEI
ANUL UNIVERSITAR
2024- 2025
1. DATE DESPRE PROGRAM
1.1 Instituţia de învăţământ superior |
UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA |
1.2 Facultatea |
MEDICINĂ DENTARĂ |
1.3 Departamentul |
I |
1.4 Domeniul de studii |
SĂNĂTATE |
1.5 Ciclul de studii1 |
LICENŢĂ |
1.6 Programul de studii/Calificarea |
TEHNICĂ DENTARĂ |
2. DATE DESPRE DISCIPLINĂ
2.1 Denumirea disciplinei |
PRACTICĂ DE SPECIALITATE, REABILITARE ORALĂ COMPLEXĂ - CLINICĂ ŞI TEHNOLOGIE |
|||||||
2.2. Codul disciplinei |
TD31205 |
|||||||
2.3 Titularul activităţilor de curs |
Marinescu Iulia-Roxana |
|||||||
2.4 Titularul activităţilor de seminar |
Iliescu Andrei- Alexandru |
|||||||
2.5.Gradul didactic |
Şef lucrări/ Conferentiar |
|||||||
2.6.Încadrarea (norma de bază/asociat) |
Normă de bază/ normă de bază/ asociat |
|||||||
2.7. Anul de studiu
|
III |
2.8. Semestrul
|
I
|
2.9. Tipul disciplinei (conţinut)2) |
DS |
2.10. Regimul disciplinei (obligativitate)3) |
DI |
|
3. TIMPUL TOTAL ESTIMAT (ore pe semestru al activităţilor didactice)
3.1 Număr de ore pe săptămână |
6 |
din care: 3.2 curs |
2 |
3.3 seminar/laborator |
4 |
||
3.4 Total ore din planul de învăţământ |
84 |
din care: 3.5 curs |
28 |
3.6 seminar/laborator |
56 |
||
Distribuţia fondului de timp ore |
|
||||||
Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe |
30 |
||||||
Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren |
20 |
||||||
Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri |
15 |
||||||
Tutoriat |
|
||||||
Examinări |
11 |
||||||
Alte activităţi...consultaţii, cercuri studentesti |
15 |
||||||
3.7 Total ore studiu individual |
91 |
|
|||||
3.9 Total ore pe semestru |
175 |
||||||
3.10 Numărul de credite4) |
7 |
||||||
4. PRECONDIŢII (acolo unde este cazul)
4.1 de curriculum |
|
4.2 de competenţe |
|
5. CONDIŢII (acolo unde este cazul)
5.1. de desfăşurare a cursului |
- |
5.2. de desfăşurare a seminarului/ laboratorului |
|
6. COMPETENŢELE SPECIFICE ACUMULATE6)7) |
|
COMPETENŢE PROFESIONALEE |
Competenţe tehnice sau profesionale
Să dobândească abilităţile de respectare a criteriilor de realizare a restaurărilor protetice în reabilitarea orală complexă, individualizate în funcţie de cazul clinic, cu evitarea erorilor şi iatrogeniilor.
|
COMPETENŢE TRANSVERSALE |
. C6. Autonomie şi responsabilitate - Să-şi dezvolte capacităţile de integrare a etapelor de laborator în cadrul planului de tratament de reabilitare orală complexă. - Să-şi însuşească obiectivele şi conceptele de reabilitare orală complexă. - Să stăpânească cunoştinţele necesare pentru reabilitarea orală individualizată .C7. Interacţiune socială; · Să-şi însuşească abilităţile de comunicare şi lucru în echipă cu medicul dentist · să lucreze în echipă · să comunice oral şi în scris cerinţele, modalitatea de lucru, rezultatele obţinute, să se consulte cu echipa; C8. Dezvoltare personală şi profesională
|
7. OBIECTIVELE DISCIPLINEI (reieşind din grila competenţelor specifice acumulate)
7.1 Obiectivul general al disciplinei |
Dezvoltarea capacităţilor de integrare a etapelor de laborator în cadrul planului de tratament de reabilitare orală complexă. Însuşirea abilităţilor de comunicare şi lucru în echipă cu medicul dentist.
|
7.2 Obiectivele specifice |
La finalizarea disciplinei studentul(a) va fi capabil(ă) să-şi însuşească ABILITĂŢILE COGNITIVE, care îi vor permite: - Însuşirea metodologiei de integrare a etapelor de laborator în cadrul reabilitării orale complexe. - Dobândirea abilităţilor de comunicare cu medicul dentist în vederea obţinerii unor restaurări protetice care să respecte principiile biofuncţionale şi de reabilitare a aparatului dento-maxilar. - Dobândirea abilităţilor de respectare a criteriilor de realizare a restaurărilor protetice în reabilitarea orală complexă, individualizate în funcţie de cazul clinic, cu evitarea erorilor şi iatrogeniilor. DEPRINDERI PRACTICE - Să dobândească abilităţile de respectare a criteriilor de realizare a restaurărilor protetice în reabilitarea orală complexă, individualizate în funcţie de cazul clinic, cu evitarea erorilor şi iatrogeniilor APTITUDINI - să înveţe să recunoască o problemă atunci când se iveşte şi să ofere soluţii responsabile pentru rezolvarea ei. - să aibă sau să inveţe să-şi dezvolte abilităţile de lucru în echipă; - să comunice oral şi în scris cerinţele, modalitatea de lucru, rezultatele obţinute, să se consulte cu echipa; - să aibă deschiderea către învăţarea pe tot parcursul vieţii, - să conştientizeze necesitatea studiului individual ca bază a autonomiei personale şi a dezvoltării profesionale; - să valorifice optim si creativ propriul potential în activităţile colective; - să ştie să utilizeze tehnologia informaţiei şi comunicării |
8. CONŢINUTURI
8.1 Curs (unităţi de conţinut) |
Nr. ore |
|
2 |
|
4 |
|
4 |
|
3 |
|
3 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
TOTAL |
28 |
BIBLIOGRAFIE 1. Sangram Panda, Full Mouth Rehabilitation In Prosthodontics, India, Publisher: Innovative Publication Company, ISBN: 978-81-956667-6-8, (2022) 2. Antonio H.C. Rodrigues, Treatment Planning in Restorative Dentistry and Implant Prosthodontics, Quintessence Publishing Co, Inc; 1st Edition (2019) 3. USAF, Dental Laboratory Technology: Basic Sciences, Removable Prosthodontics, and Orthodontics, ISBN 1699328331, 2019 4. Alexandru Andrei Iliescu, M. Amărăscu, A. Anghel,..., Roxana Iulia Marinescu et al., Reabilitarea Implanto-Protetică, Editura Sitech, Craiova, 2016, ISBN 978-606-11-5611-5, nr pag 183. 5. Reabilitare orală complexă, clinică, tehnologie – curs pentru studenţii la tehnică dentară, Sanda Mihaela Popescu, Emma Cristina Drăghici, 2012 |
|
8.2 Lucrări practice (subiecte/teme) |
|
|
6 |
|
8 |
|
8 |
|
6 |
|
6 |
|
8 |
|
6 |
|
8 |
TOTAL |
56 |
BIBLIOGRAFIE 1. Sangram Panda, Full Mouth Rehabilitation In Prosthodontics, India, Publisher: Innovative Publication Company, ISBN: 978-81-956667-6-8, (2022) 2. Antonio H.C. Rodrigues, Treatment Planning in Restorative Dentistry and Implant Prosthodontics, Quintessence Publishing Co, Inc; 1st Edition (2019) 3. USAF, Dental Laboratory Technology: Basic Sciences, Removable Prosthodontics, and Orthodontics, ISBN 1699328331, 2019 4. Alexandru Andrei Iliescu, M. Amărăscu, A. Anghel,..., Roxana Iulia Marinescu et al., Reabilitarea Implanto-Protetică, Editura Sitech, Craiova, 2016, ISBN 978-606-11-5611-5, nr pag 183. 5. Reabilitare orală complexă, clinică, tehnologie – curs pentru studenţii la tehnică dentară, Sanda Mihaela Popescu, Emma Cristina Drăghici, 2012 |
|
9. COROBORAREA CONŢINUTURILOR DISCIPLINEI CU AŞTEPTĂRILE REPREZENTANŢILOR COMUNITĂŢII EPISTEMICE, ASOCIAŢIILOR PROFESIONALE ŞI ANGAJATORI REPREZENTATIVI DIN DOMENIUL AFERENT PROGRAMULUI
|
10. REPERE METODOLOGICE
Forme de activitate |
Tehnici de predare / învăţare, materiale, resurse: expunere, curs interactiv, lucru în grup, învăţare prin probleme/proiecte etc |
||||||||||
Curs |
Se folosesc următoarele metode combinate: prelegerea,expunerea în actualitate, conversaţia examinatoare, analiza, sinteza, compararea, generalizarea, învăţarea interactivă în scopul realizării feedback-ului, explicarea unor probleme evidenţiate de studenţi, prezentarea cu mijloace audio-vizuale |
||||||||||
Lucrări practice |
Se folosesc urmatoarele metode combinate: Demonstraţia cu obiecte în stare naturală, metoda exerciţiului, conversaţia dezbatere. |
||||||||||
Studiu individual |
Înaintea fiecărui curs şi a fiecărei lucrări practice |
||||||||||
11. PROGRAM DE RECUPERARE |
|||||||||||
Recuperări absenţe |
Nr. absenţe care se pot recupera |
Locul desfăşurării |
Perioada |
Responsabil |
Programarea temelor |
||||||
5 |
Sediul disciplinei |
Ultimele 2 săptămîni ale semestrului |
Titular disciplină |
În funcţie de necesităţile studenţilor |
|||||||
Program de consultaţii/ cerc ştiinţific studenţesc |
|
Sediul disciplinei |
Prima miercuri din lună 0900-1100 |
Titular disciplină |
|
||||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi |
|
Sediul disciplinei |
A doua miercuri din lună 0900-1100 |
Titular disciplină |
|
||||||
12. EVALUARE |
|||||||||||
Forma de activitate |
Evaluare
|
Procent din nota finală |
|||||||||
12.1.Verificări periodice |
Test grilă/ lucrare de control |
20% |
|||||||||
12.2.Examen |
Forma |
Conținut |
|||||||||
12.2.1.Lucrări practice |
Oral |
Interviu pentru evaluarea gradului în care au fost acumulate competențele descrise la punctul 6 și îndeplinite obiectivele descrise la punctul 7.2 pornind de la una din temele abordate în cursul lucrărilor practice |
40% |
||||||||
12.2.2. Parte teoretică |
Scris |
Expunere 3 subiecte sau Test grilă din tematica abordată |
30% |
||||||||
12.3. Implicarea activă în cadrul cursurilor și stagiilor |
10% |
||||||||||
13. PROGRAME DE ORIENTARE SI CONSILIERE PROFESIONALĂ |
|||||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) |
|||||||||||
Programare ore |
Locul desfăşurării |
Responsabil |
|||||||||
A treia miercuri din lună 0900-1100 |
Sediul disciplinei |
Titular disciplină |
|||||||||